Door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons cookiebeleid voor meer informatie.
Gouden combinatie van green screen én interactieve infographic
Een frisse green screen video met animatie én een interactieve web-infographic, mooi werk van Heilder! Met deze gouden combinatie bereikt en interesseert ZonMw jongeren voor het doen van onderzoek naar de mentale gezondheid ónder jongeren. De video is een enthousiasmerende introductie van het concept, om als jongere onderzoek te doen via ZonMw. Om vervolgens op een laagdrempelige manier te weten welke stappen je doorloopt na je aanmelding, is er de interactieve infographic. Deze online clickable infographic leidt je stap voor stap door het proces. Simpel en effectief noemen we dat!
Toelichting
De ontwerper heeft binnen de mogelijkheden van de ZonMw-huisstijl gezocht naar een design dat 'jong' en 'verfrissend' uitstraald, in lijn met de doelgroep van deze mini-campagne. Door lichte tinten, het gebruik van een kleurverloop, speelse vormen en emogi-achtige iconen is deze stijl neergezet. Daarvoor is gestart met de infographic als basis voor de green screen animatie. En niet zomaar een, een klikbare web-infographic die dus online inzetbaar is. De infographic is te vinden op zonmw.nl/onderzoekdoorjongeren (zie het eindresultaat hieronder links). Om de doelgroep aan onderzoekende jongeren naar deze pagina te begeleiden is gekozen voor een greenscreen animatie in dezelfde stijl als de infographic. Een enthousiaste presentator die past bij de doelgroep en een frisse tune maken de video tot een overtuigend geheel.