Visueel communiceren is effectief communiceren! Daarnaast is gebleken dat notulen en verslaglegging van events, presentaties en vergaderingen nog maar beperkt worden terug gelezen. In tekstvorm neemt dit simpelweg teveel tijd en energie in beslag, binnen het werk van alledag. Om te zorgen dat je publiek, zoals medewerkers, partners en potentiële klanten, letterlijk het complete plaatje met gemak kunnen inzien en onthouden, is live tekenen een veel effectiever alternatief.
Bij live tekenen ‘notuleert’ een illustrator van Heilder tijdens het evenement, door de informatie die wordt gepresenteerd op een groot blad, of digitaal, visueel uit te werken. Met universele en duidelijke visuals weet de illustrator een toegankelijk beeld neer te zetten van wat zojuist verteld is. Nog belangrijker; de visuals worden met elkaar in verband gebracht, om tot een totaaloverzicht te komen die in een oogopslag inzichtelijk is. In die zin is het resultaat van live tekenen vergelijkbaar met een infographic. Direct na afloop kunnen betrokkenen foto’s van de plaat maken, of wordt deze digitaal met het publiek gedeeld. Daarnaast wordt deze hard-copy gedeeld, om gemakkelijk te kunnen verspreiden en terug te kijken.
Live tekenen doen we tegenwoordig ook online! Bij Heilder hebben we de mogelijkheid om onze digitale ‘tekentafel’ via een video call als Teams op het scherm te delen. Daardoor kunnen kijkers direct meekijken en inspelen op wat er geïllustreerd wordt. Deze vorm van live tekenen wordt vaak toegepast tijdens een brainstormsessie en hoeft niet langer te duren dan een uur. Het resultaat hiervan is hetzelfde als wanneer de illustrator op locatie aanwezig is.
Je wordt na een live tekenen sessie dus altijd voorzien van een verduidelijkende en allesomvattende plaat, die iedere betrokkene en geïnteresseerde meer inzicht geeft in de besproken materie. Wil je nog een stap verder gaan? Dan kan na het live tekenen de plaat nog verder uitgewerkt worden. Van schetsen kunnen strakkere lijnen gemaakt worden en er kan ook meer kleur toegevoegd worden, zodat de plaat volledig in de huisstijl van je merk is uitgewerkt. Een strakke praatplaat of kleurrijke infographic is dan vaak het eindresultaat. Met als voordeel een net wat meer herkenbare en aantrekkelijke visual.
Wil je meer over live tekenen weten? Neem contact met ons op voor extra info en een offerte.